Paged Meble w debacie o współpracy biznesu z designem na Forum Ekonomicznym w Karpaczu

Paged Meble w debacie o współpracy biznesu z designem na Forum Ekonomicznym w Karpaczu

Paged Meble w debacie o współpracy biznesu z designem na Forum Ekonomicznym w Karpaczu

W salonie „Rzeczpospolitej” podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu odbyła się debata na temat: Polscy projektanci i polski biznes: jak zaprojektować i zbudować mosty? Wzięli w niej udział przedstawiciele świata designu i firm, które w swoim rozwoju stawiają na wzornictwo. Wśród nich był przedstawiciel Paged Meble.

W debacie, która odbyła się we wtorek 3 września 2024 roku w ramach Salonu „Rzeczpospolitej” na Forum Ekonomicznym w Karpaczu wzięli udział Jan Kochański – projektant, Jan Garncarek – designer i pracownik naukowy Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, Daniel Kraszewski – projektant produktów, konstruktor i pracownik naukowy Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, Paweł Kubara – design & marketing manager marki Comforty oraz Michał Mrożewski z biura prasowego Paged Meble. Spotkanie prowadził Cezary Szymanek, zastępca redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej” oraz redaktor naczelny Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet”.

Ważnym elementem scenografii wydarzenia były meble Paged Meble – dyskutanci siedzieli na krzesłach EVO projektu Agnieszki Pikus. W części dla widowni znalazły się również zaprojektowany przes tomka Rygalika (Studio Rygalik) puf C-i krzesła NOTE projektu Bartłomieja Lewandowskiego.

Tematem debaty była współpraca biznesu i designu – praktyka, możliwości i perspektywy, ale także trudności i ograniczenia, na jakie napotykają obie zaangażowane strony. Aktualny poziom współpracy projektantów i producentów na polskim rynku uczestnicy spotkania w skali od 0 do 10 ocenili na 7 – co wskazuje, że wzornictwo jest doceniane i odgrywa znaczącą rolę w strategiach rozwoju polskich marek.

Michał Mrożewski podkreślił przy tym, że Polska jako pierwszy w Europie i drugi w skali świata dystrybutor mebli daje projektantom szansę współtworzenia produktów, które będą kupowane i używane przez ludzi na całym świecie. Paged Meble jest właśnie przykładem marki, która daje takie możliwości. – My, jako Paged Meble, współpracujemy z wieloma polskimi projektantami. Fakt, że znają naszą markę, nasze DNA, często ułatwia nawiązanie współpracy. Wielu spośród projektantów, którzy pracowali z Paged Meble na początku swojej kariery, miało możliwość zyskać w ten sposób doświadczenie i rozpoznawalność – powiedział Michał Mrożewski.

Dyskutanci poruszyli również problematykę kształcenia projektantów w taki sposób, by byli gotowi współpracować z przemysłem, roli państwa, a także rozwojowi gospodarki cyrkularnej. Wszyscy dyskutanci byli zgodni, że choć wiele już udało się w tych kwestiach zrobić, ważne jest budowanie świadomości zarówno przedsiębiorców, jak i konsumentów oraz promocja polskiego designu.

Organizatorem debaty była „Rzeczpospolita”, a partnerem wydarzenia – Instytut Wzornictwa Przemysłowego.

INNE AKTUALNOŚCI, KTÓRE MOGĄ CI SIĘ SPODOBAĆ